donderdag 12 mei 2016

Dag lieve kinderen,

hebben jullie het ook gelezen in de krant? Er worden in België meer en meer producten van eerlijke handel verkocht. Daar ben ik blij mee, want dan krijgen boeren in het Zuiden toch een eerlijke prijs.
Je kent die producten toch? Eerlijke koffie, eerlijke bananen, eerlijke honing, eerlijke koekjes, eerlijke rijst. Je ziet dan deze logo’s:

Herken je ze?
Op zaterdag 14 mei is het internationale dag van de fair trade. De wereldwinkels dagen de scholen uit om op vrijdag 13 mei de grootste eerlijke-koffiepauze te houden. Meer info vind je op www.fairtradechallenge.org.  Doen jullie daaraan mee?

Hier op de Dak drinken we graag muntthee, maar ik denk dat we die dag koffie in huis zullen halen. Ik weet eigenlijk niet of Karim, Lotte, Jamie, Rune of Sam graag koffie drinken.  Ik zal het hen eens vragen.

Van Sam wil ik graag horen wat hij van eerlijke handel denkt. Hij kookt hier veel. Ik zie altijd bio-producten in de Kwizien liggen, maar misschien wil Sam dat ze ook fair trade worden. Eerlijk én heerlijk, daar gaan we voor!

Groetjes,


WIES

Geen opmerkingen:

Een reactie posten